Kezdőlapra

 

LHKD Kecskéd scenery
 

... tűrhetetlen számomra, hogy az alap MSFS2004 nem tartalmazza ... írtam az Esztergom scenery bevezető soraiban. Nos, ha nem is tűrhetetlen, azért eléggé bántó az LHKD Kecskéd hiánya is. A Szabó Tamás féle SmallHungaryAirports csomag ezt is tartalmazza, ám ezúttal is csak kifutópályát, taxi utakat és parkolóhelyeket kapunk. Talán ez a puritánság az oka, hogy hosszú ideig hanyagoltam ezt a repteret, mellyel valamikor 1965 táján volt az első találkozásom.
 
1.
Először Szabó Tamás AFCAD állományát vettem kézbe. A hungaryairport.hu -n található térképen csak a 15/33 pálya van feltüntetve, ezért a 02/20 pályát töröltem, taxi utakat módosítottam. Az LHSimulations AI traffic packjának gépei előszeretettel csak a keleti oldalon álló hangár melletti 5-ös és 6-os parkolóhelyet használták, ezért töröltem őket. A déli oldalon beillesztettem egy parkolóhelyet a bal oldali hangár mellé, és lezárt taxiutakból kevés belső úthálózatot alakítottam ki. Végül töröltem az apronokat, és újakat csináltam.
 
Itt említem meg, hogy a próbarepülések során a futópálya egy részén kis szinthibát tapasztaltam, ezért csináltam egy flatten állományt.
 
2.
A repülőtér elkészítéséhez csak a Google Earth műhold képeit és utcanézetét használtam, így pontosabb információk hiánya miatt az egyes építmények elnevezése meglehetősen önkényes.
 
A kemping (?) kialakításával kezdtem. Elkészült a sárga vizesblokk, a konténerház, a recepció kis házikója, a terminál, és a lakókocsik. Külön objektumot képez a kempinget körülvevő sövény. Ezután következtek a repülőtér létesítményei sorban, kelet-nyugati irányban. A beton elemekből épített rakár, a nagy hangár kétoldali toldalékkal, a szögletes ponyva hangár, végül a három félhenger tetejű hangár. Ezeknél még az anyagukat sem tudtam meghatározni. Még elhelyeztem néhány statikus objektumot, némi növényzetet, lemodeleztem a keleti oldalon álló hangárt, és a közelében lévő raktárbázist is felvettem a palettára.
 
3.
Ahogy Esztergom nem Esztergom a Bazilika nélkül. úgy nem lehet teljes a Kecskéd scenery a majki kamalduli remeteség épületegyüttese nélkül. A "magad uram, ha szolgád nincs" elvét kóvetve nekiálltam, és bár sok szeget és deszkát beleöltem, az eredmény alulmúlta várakozásaimat. Gondolom a megfelelő textúrák hiánya okozza sivár megjelenést. A különleges szintezésű főépületet egy flatten állománnyal próbáltam elfogadhatóan elhelyezni.
 
4.
Majktól már csak egy macskaugrás Oroszlány, ahol valamikor nagyon sok időt töltöttem. Megérdemli a Haraszt-hegyen emelkedő szép vonalú víztorony modelezésére ráfordított időt. Sajnos az autogen épületei között nem érvényesül kellőképpen, ezen egy kizáró állománnyal próbáltam javítani.
 
A képre kattintva galéria nyílik.


 


 
LETÖLTÉS
 
Az alábbi linkre kattintva egy csomagban letölthető a scenery és a kiegészítések.
 
LHKD Kecskéd V1.0 (lhkd_kecsked_v_1_0.zip)