Kezdőlapra

 

LHER Eger scenery
 

Pont azok a részek hiányoznak ebből a scenery-ből, amelyek miatt belevágtam!
 
Talán már írtam korábban, hogy szeretem a kihívást is jelentő, dombok, hegyek között fekvő repülőtereket. Nem véletlenül egyik kedvencem a Szabó Péter és Szabó Tamás által jegyzett LHGY Pipis-hegyi scenery. Újabb célpontok után kutakodva ennak környékén fedeztem fel, hogy a szomszéd várban, Egerben is van kifutópálya. Legnagyobb sajnálatomra ehhez is - LHEM-hez és LHKD-hez hasonlóan - csak Szabó Tamás AFCAD-ját találtam. Pedig a Google Earth-ön rápillantva, egyből megfogott a körülötte elterülő végeláthatatlan szőlőültetvények látványa. Szinte magam előtt láttam az alant elterülő sakktáblát idéző ültetvények sokaságát, és éreztem a csaknem kordonokat súroló leszállások izgalmát. Elhatároztam, megpróbálom megcsinálni!
 
Elkezdődött hosszú harcom a szőlőkordonokkal. A tervem az volt: szőlősorokból modulokat készítek, és a modulokkal rakom ki az ültetvényeket. Mivel nagy területet kell kirakni, lehetőleg nagy modulokat kell előállítanom. Több próbálkozás után sikerült kialakítanom egy rövid kordonkart, amely némileg hasonlított a valódihoz, ebből összeállítottam az első modult. És ekkor csapott meg először a sikertelenség jeges fuvallata! A model-kovertáló program túl sok poligon miatt nem tudta kezelni a modelt. Magyarul, túl részletes lett a szőlőkordon!!
 
A következő folyamat még nehezebb volt, úgy kellett visszabutítani a modelt, hogy azért a látványa még elfogadható legyen. Nos a sokadik próba után, amikor már csak az én lelki szemeim látták bele a szőlőkordont a modulba, sikerült lekonvertálnom a modulokat. Alig vártam, hogy meglássam végre az erdményt. A repülőtér északi végénél, a hangárokkal szemben van egy kisebb ültetvény, az pont jó lesz próbára. Library converter, Object Placer, szimulátor start. És jött a második, talán még jegesebb fuvallat! A szimulátor betöltésekor a nézet a hangárokat mutatta. Ahogy fordítottam a nézetet az új ültetvény felé a képváltási frekvencia (FPS) az addigi korlátozott 50-es értékről 18-ra esett!! És ez még csak egy kis, 30x160 méteres tábla, mi lesz ha ennek a sokszorosát kell megjeleníteni!
Tudom, a siralmas eredmény részben videokártyám gyengeségének is köszönhető, de ez akkor is durva.
 
Innen két szálon futott tovább a projekt. Az egyik fejben zajlott, lázasan próbáltam kitalálni olyan megoldást, amivel drasztikusan tudom csökkenteni a videokártya terhelését. Időnként meglehetősen fantasztikus, Patyomkin falvakat idéző ötleteim is támadtak.
Eközben - arra számítva, hogy sikerül elfogadható modelt kitalálnom - megkezdtem a modulok elhelyezésének próbáit. A sík részeken nem volt semmi gond, de a dombokhoz érve nem fuvallatba, egyenesen jéghegybe ütköztem. Beláttam, hogy ebben a sceneryben szöllőültetvények sajnos nem lesznek, de talán scenery sem.
 
Tekintve, hogy a szöllőkordonokkal párhuzamosan elkészültek a hangárok és a statikus objektumok modeljei, nem szerettem volna veszni hagyni az azokra fordított munkát. Ebben a kétségbeejtő helyzetben úgy gondoltam, talán a Google meglehetősen jó felbontású műholdképei adhatnak némi kárpótlást. Nem rajongok túlságosan a fotoscenerykért, ellenérzésemet talán a korai, túlságosan egyszerű példányok váltották ki, amelyek nagyobb magasságból még kielégítő látványt nyújtottak, de földközelben nagyon zavaró volt a 3D objektumok hiánya. Éppen ezért eddig a fotosceneryk érdeklődési körömön kívül estek, fogalmam sem volt, hogyan kellene elkezdenem.
 
Hosszú, kacskaringós, héha zsákutcába jutó folyamat volt, amelynek során elkészült a fotoalap. (persze hogy nem a Google, hanem a Bing képeit felhasználva!) Sok-sok Google keresés eredményeként kerültek rá autogen fák, és autogen épületek is. Ez utóbbiak okozták a legtöbb gondot, most sem tudom hogyan lehetne tisztességesen kezelni őket.
Ebből a folyamatból egy dolgot a későbbiek megértéséért mégis meg kell említenem. A fák és épületek elhelyezése közben vettem észre, hogy egyes területeken nem jelennek meg sem a fák, sem az épületek. Hosszas Google-s keresés után belefutottam egy angolnyelvű fórumba, ahol a némileg hasonló problémára egy kommentelő mintegy mellékesen megemlítette az Ultimate Terrain Lights bővítményt. És valóban, az Ultimate Terrain Eastern Europe kiegészítőt letiltva megszűnt a hiba. Némi próbálkozás árán sikerült megtalálni azt az állomány amelyet el kell távolítani a hiba megszűntetése érdekében. Ennek ára, hogy a város úthálózatának éjszakai fényei nem látszódnak. Más hatását nem tapasztaltam az eltávolításnak, de be kell vallanom, túl sok tesztet nem végeztem.
 
Következett a scenery összeállítása.
 
A repülőtér alapját Szabó Tamás AFCAD állománya adja, néhány lezárt taxiút hozzáadásával, és a kizáró területek kismértékű módosításával. Modeleztem a hangárokat és terminál épületet (szinte elfogadhatatlan minőségben), majd a környezet puritánságának csökkentésére néhány motoros sárkányt és egyéb statikus objektumot helyeztem el. A hangárok mögé fasor került.
 
A városba modeleztem a várat, és néhány emeletesház model segítségével kialakítottam a lakótelepeket. A várba, és környékére az autogen kiegészítésére fákat telepítettem. A 3dwarehaus oldalról felhasználtam a kórház, a minaret az uszoda, a minorita templom, a ferences templom és egy katolikus templom modeljét. A Kis-Kocs tetőre elhelyeztem egy rádiótelefon tornyot, a Nagy-Eged hegyre pedig készült egy kilátótorony és néhány sárkányrepülő.
 
Sajnos csak nyári textura van a fotoalaphoz! Évszakváltáskor az autogen fák változnak ugyan, de a fotoalap, és az utólag elhelyezett fák nem.
 
Fontos!
 
Az LHER Eger v1.0 csak az Objektum könyvtár csomag v2.0 vagy annál magasabb számú verziójával működik!
 
A képre kattintva galéria nyílik.


 


 
LETÖLTÉS
 
Az alábbi linkre kattintva egy csomagban letölthető a scenery.
 
LHER Eger V1.0 (lher_eger_v_1_0.zip)