Kezdőlapra

 

GAP Mega Kerkyra 2009 patch
 

Mindenki tudja, hogy az MSFS2004 beépített repülőterei nem nyújtanak a valóságot akár csak nyomokban is megközelítő, változatos képet. Ez vezetett arra, hogy Magyarország körül egyre táguló körben egy scenery hálózatot alakítsak ki az általam preferált repterekből. Görögországig érve, a keresgélés során a flightsimaviation.blogspot ismertetője irányította figyelmemet a GAP (GREEK AIRPORTS PROJECT) Mega Kerkyra 2009 scenery-re. Némi keresgélés árán letöltöttem, és telepítettem. Elég volt néhány siklás a Jón-tenger kék hullámai fölött az RWY35 pályára s a szűk bal fordulók az RWY14-re, hogy eldöntsem, ez az egy kifutópályával rendelkező, viszont az ILS rendszert nélkülöző repülőtér legyen a kiválasztott. Ez utóbb említett két tulajdonság nem kis súllyal esett latba a választásnál.
 
Valamikor, szárnybontogatásom kezdetén a legnagyobb, legforgalmasabb légikikötők vonzottak: London Heathrow, N.Y. J.F. Kennedy, egy jó Schipol scenery-ért majd' összetörtem magam! Az évek során azonban megváltozott az ízlésem; a szimulátor látványvilágának, hangulatának, fontos összetevője a lehetőleg valósághű AI traffic (különböző géptípusokat magába foglaló, a szimulátor, vagy egy segédprogram által készített menetrend alapján generált forgalom). Nos ez a valósághűség csorbul talán leginkább a nagy repülőtereknél. Minél több futópályával rendelkezik, minél bonyolultabb felépítésű egy repülőtér, annál nehezebben képes a szimulátor szabályos forgalmat generálni. Arról nem is beszélve, egy kisebb repülőtéren, mennyivel könnyebben találjuk meg a kijelölt parkolóhelyet!
 
Landoláskor a mai repülőgépek korszerű navigációs készülékei a repülőterek ILS leszállító-rendszerének segítségével, gyakorlatilag földre teszik a gépet. Talán nem véletlen, hogy az igazi gépek vezetői ha csak tehetik, a leszállás utolsó fázisában kikapcsolják az automatikát, és a repülés sava-borsát adó manuális leszállást hajtanak végre. Nos ezért jelentett bónusz pontot Kerkyrának az ILS hiánya.
 
Ahogy fentebb írtam, megkedveltem ezt a scsnery-t, és ha nem is ez a fő kedvenc, de ha az Adria déli része felé repülök, ritkán állom meg, hogy ne hajtsak végre itt egy kényszerleszállást. Mindemellett néhány apróbb hibáját is észre kellett vennem, ezekhez készültek az alább ismertetendő javító állományok.
 
1.
A repülőtér földnyelve túl nagy, ezért a végénél parton van a gát és a kis kikötő. A Ground2K4 programmal csináltam két állományt: az egyik a földnyelvet csökkenti, a másik a két szemben lévő partszakaszt igazítja. Az átfedések miatt lényeges a beolvasási sorrend !! Ezért a scenery-ben a repülőtér földnyelve legyen az előbb betöltődő, majd a gát és móló. Ezt az állományok neveinek megfelelő megválasztásával biztosíthatjuk.
 
Egy harmadik állomány a méretváltoztatás után fellépő shoreline hibát távolítja el.
 
2.
Néhány épület rossz helyre került:
- repülőtértől délre, a nyugati part mellett épületek állnak a tengerben.
- a földnyelv mellett a módosítás után szintén vízbe került egy épület.
 
Ezeket az 'Addon Scenery\GAP_airports\GAP_MEGA_KERKYRA_2009\scenery\Civile_objectsez.bgl' állomány kiterjesztésének megváltoztatása (pl. Civile_objectsez.XXX) eltünteti.
Sajnos ezeken kívül eltűnik még néhány, köztük három az apron északi oldaláról.
 
3.
A bevezetőben írtam az AI traffic fontosságáról. A zavartalan forgalom biztosítása érdekében az afcad állományt módosítottam, a futópálya egy részére taxi linket tettem.
 

A módosítás eredménye
 

Közelítés az RWY35-re


 

A módosítás előtt

A módosítás után


 

Közelítés az RWY17-re


 

A módosítás előtt

A módosítás után


 
LETÖLTÉS
 
Az alábbi linkre kattintva letölthetők a javító állományok.
 
GAP Mega Kerkyra 2009 patch (gap_mega_kerkyra_2009_patch.zip)